Jak szybko schudnąć 5 – 10 kg w miesiąc ?

Ostatnia aktualizacja

jak szybko schudnac

Szczupła sylwetka to marzenie niejednej z nas, jednak nieodpowiednia dieta, a także brak aktywności fizycznej powodują, że nasze ciało, zamiast tracić na wadze, zaczyna coraz więcej przybierać. Niestety zrzucanie nadmiaru zbędnych kilogramów może trwać nawet kilka miesięcy, ponieważ aby schudnąć w zdrowy sposób, należy uzbroić się w cierpliwość. Zatem ile można schudnąć w tydzień lub miesiąc ? Można 5-10 kg to zależy od wielu czynników.

Czy można jednak schudnąć znacznie szybciej? Oczywiście, że tak, jednak aby efekt był, jak najlepszy należy połączyć ze sobą odpowiednią dietę, aktywność fizyczną, a także naturalne i bezpieczne suplementy.

Suplementy wspomagające odchudzanie

Naturalne tabletki wspomagające odchudzanie [zobacz ranking tutaj] to produkty, które dodatkowo wzmocnią efekt zrzucania nadmiaru zbędnych kilogramów, dlatego też, jeśli zależy nam na tym, aby szybko schudnąć, to powinniśmy je włączyć do swojej diety.

african mango cena

UWAGA
Specjalna Promocja na African Mango: 20% RABATU + zwrot pieniędzy w przypadku
niezadowolenia z produktu

OFERTA WAŻNA TYLKO DO KOŃCA MIESIĄCA

Aby uniknąć zakupu podróbek, zamów produkt na oficjalnej stronie producenta tutaj.

Świetnym produktem cieszącym się bardzo dobrymi opiniami jest African Mango, czyli produkt, który na długi czas zapewnia uczucie sytości, wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, a także pomaga w krótkim czasie zrzucić co najmniej kilka nadprogramowych kilogramów. Odchudzające właściwości afrykańskiego mango kryją się w miąższu owocu rosnącego głównie na terenie wschodniej Afryki.

Wspomniany miąższ to bardzo dobre źródło pełnowartościowego białka oraz błonnika, czyli substancji przyspieszających metabolizm. Jak zostało wspomniane powyżej godnym uwagi suplementem wspomagającym odchudzanie jest preparat African Mango, który w swoim składzie zawiera bardzo dużą dawkę czystego ekstraktu z afrykańskiego owocu.

Produkt ten jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia, gdyż nie zawiera żadnych zbędnych wypełniaczy oraz szkodliwych dla zdrowia substancji, stając się jednym z najchętniej stosowanych suplementów wspomagających proces odchudzania. W jaki jednak sposób należy stosować ten preparat? Każdego dnia podczas posiłku należy przyjmować 1-2 tabletki, pamiętając jednak o tym, aby nie przekraczać zalecanej dziennej dawki, gdyż może to wywołać pewne skutki uboczne.

Jak szybko schudnąć ? Postaw na właściwą dietę

Dieta podczas odchudzania odgrywa kluczową kwestię, jednak, zamiast katować się rygorystycznymi dietami, które tak naprawdę mogą nasz organizm doprowadzić do ruiny i dosyć często kończą się efektem jo-jo, warto nieco zmodyfikować swój codzienny jadłospis.

Nadmiar kilogramów najczęściej związany jest z rozrostem tkanki tłuszczowej, która gromadzi się w naszym organizmie pod wpływem spożywania określonych produktów spożywczych. O czym jednak mowa? Oczywiście o tłustych mięsach, słodyczach, słonych przekąskach, gotowych daniach, gazowanych napojach kolorowych, a także produktach typu fast-food. Wysoko przetworzone produkty są nie tylko bardzo kaloryczne, ale zawierają również ogromne ilości cukru, konserwantów, barwników oraz innych chemicznych dodatków. Niekorzystnie na nasz organizm oddziałuje również nadmiar soli, która odpowiedzialna jest za zatrzymywanie wody w naszym organizmie, przez co wyglądamy, jakbyśmy byli popuchnięci.

Jeśli zależy nam zatem na tym, aby szybko zgubić nadprogramowe kilogramy, to musimy wprowadzić do swojego codziennego jadłospisu produkty, które nie tylko pomogą nam spalić tkankę tłuszczową, ale dodatkowo dostarczą naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych witamin i minerałów.

Co jeść, żeby szybko schudnąć 5 – 10 kg w miesiąc?

dieta na szybkie odchudzanie

Jeśli zależy ci na tym, aby szybko schudnąć, musisz wprowadzić do swojego menu znacznie większe ilości chudego białka, niż węglowodanów. Ograniczenie spożycia węglowodanów pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, a także wyeliminować wzdęcia, które często towarzyszą nadwadze.

Oczywiście sięgając po węglowodany, należy wybierać jedynie te złożone, czyli np. pełnoziarniste pieczywo i makarony, ciemny ryż, kasze, rośliny strączkowe, a także warzywa i owoce. Jak zostało wspomniane powyżej, bardzo ważną rolę w procesie odchudzania odgrywa białko, ponieważ pomaga ono powstrzymać apetyt, a także przyspiesza metabolizm, wspomagając tym samym redukcję tkanki tłuszczowej.

Wśród produktów białkowych, które polecane są w diecie odchudzającej, warto wymienić w szczególności chude mięso, gotowane jajka, chude przetwory mleczne, a także tłuste ryby (zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają zmniejszyć wagę).

Co jeszcze pomaga szybko schudnąć? Może wydawać się to dosyć dziwne, jednak w diecie walczącej z nadmiarem kilogramów nie powinno zabraknąć tłuszczu. Nie chodzi tutaj jednak o tłuszcze znajdujące się w margarynach, majonezie, czy też w tłustych mięsach a o nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega, które występują w tłustych rybach, oliwie z oliwek, oleju lnianym, awokado, orzechach oraz pestkach.

Ważnym składnikiem codziennej diety powinien być również błonnik, który na nasze jelita działa jak szczotka, wymiatając z nich zbędne produkty przemiany materii i toksyny przyczyniające się do wzrostu tkanki tłuszczowej.

Nie należy przy tym zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu, wypijając każdego dnia co najmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej, a także zielonej i ziołowej herbaty. Jeśli chodzi natomiast o spożycie kawy, to nie trzeba z niej rezygnować, ponieważ zawiera ona pewne substancje, które mogą poprawić metabolizm.

Podsumowując, jeśli chcesz szybko zmniejszyć masę swojego ciała, zadbaj o to, aby na twoim talerzu zagościły takie produkty jak:

  • chude mięso (kurczak, indyk, cielęcina, ale również w niewielkich ilościach chuda wołowina i wieprzowina) oraz tłuste i chude ryby (makrela, tuńczyk, dorsz, mintaj, sola, sandacz, sardynki, śledzie),
  • pieczywo i makaron z pełnego ziarna,
  • świeże warzywa i w mniejszym stopniu owoce (w większości stanowią one źródło cukru, który przyczynia się do rozwoju otyłości, nie należy zatem sięgać po zbyt słodkie owoce),
  • kiszonki (kapusta, ogórki, ponieważ są one źródłem probiotyków wspomagających pracę naszych jelit),
  • przetwory mleczne takie jak jogurt naturalny, kefir, maślanka,
  • naturalne termogeniki (przyspieszają metabolizm i spalanie tłuszczu, a możemy znaleźć je przede wszystkim w ostrych przyprawach, karczochach, guaranie, kawie oraz czerwonym winie).

Równocześnie ze swojego codziennego menu należy wykluczyć:

  • wszelkiego rodzaju słodycze, cukier,
  • sól (należy ją ograniczyć, ponieważ zatrzymuje wodę w organizmie),
  • tłuste mięsa w szczególności te, które są smażone i pieczone,
  • produkty typu fast-food (kebaby, frytki, hamburgery,hot-dogi, pizze),
  • zupki i sosy w proszku,
  • białe pieczywo, biały ryż i makaron,
  • zbyt słodkie owoce

Podczas przygotowywania codziennych posiłków niezwykle ważny jest sposób ich przygotowywania. Wszelkie produkty spożywcze należy gotować w wodzie, na parze lub dusić, gdyż w ten sposób zachowują one większą część swoich wartości odżywczych, a oprócz tego nie zawierają zbyt wielu kalorii.

Niewskazane jest natomiast smażenie (zwłaszcza w głębokim tłuszczu) oraz pieczenie, gdyż te dwie formy obróbki termicznej nadmiernie obciążają naszą wątrobę, przyczyniają się do rozrostu tkanki tłuszczowej, a także zwiększają ryzyko rozwoju wielu niebezpiecznych dla naszego zdrowia chorób.

Aktywność fizyczna

ćwiczenia na szybkie odchudzanie

Pomimo tego, iż dieta w procesie odchudzania odgrywa kluczową kwestię, to nie możemy jednak zapominać o aktywności fizycznej, która stanowi jej uzupełnienie. Bardzo dobre efekty przynoszą nie tylko ćwiczenia siłowe, aerobowe oraz interwałowe, ale również jazda na rowerze, bieganie, pływanie, czy też jazda na rolkach. Ćwiczenia siłowe polegające m.in. na podnoszeniu ciężarów pomagają nie tylko zmniejszyć wagę, ale również wzmocnić mięśnie.

Świetnie podczas odchudzania sprawdza się trening interwałowy, który w dosyć krótkim czasie pomaga spalić tkankę tłuszczową, a także poprawić wygląd sylwetki. Aby jednak szybko zauważyć efekty takiego treningu, ćwiczenia na schudnięcie należy wykonywać ok. 3-4 razy w tygodniu, robiąc sobie najlepiej jeden dzień przerwy. Poniżej kilka propozycji ćwiczeń.

Naprzemienny wykrok w tył

Stań prosto, wykonując naprzemiennie wykroki w tył z ugięciem kolan, opierając na palcach tylną stopę. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pamiętaj o tym, aby kolano nie przekraczało linii palców, natomiast z przodu powinien występować kąt prosty (udo w stosunku do łydki powinno pozostawać w kącie 90 stopni). Jeśli chodzi natomiast o ręce, to w przypadku ich prostowania niezwykle ważne jest to, aby znajdowały się one na wysokości twarzy (powinny być lekko ugięte i złączone).

Skip A

Ćwiczenie to polega na podnoszeniu wysoko kolan w trakcie biegu, co pozwala spalić bardzo dużą liczbę kalorii. W trakcie wykonywania tego ćwiczenia w miejscu należy rozpocząć dynamiczny bieg, wznosząc jednocześnie kolana na wysokość stawu biodrowego, pamiętając również o tym, aby wykonywać szybką i naprzemienną pracę rąk.

Wyskoki z przysiadu

Stań w lekkim rozkroku, chwytając w dłonie lekkie hantle lub plastikowe butelki wypełnione wodą. Biodra wypchnij w tył i zrób przysiad, zwracając szczególną uwagę na to, aby twoje uda znalazły się w pozycji równoległej do podłoża. Pozostań w tej pozycji przez kilka sekund, a następnie wyskocz tak wysoko, jak tylko ci się uda, lądując na lekko ugiętych nogach. Aby ćwiczenie było skuteczne, wykonaj je w 2-3 seriach po 15 powtórzeń.

Przysiad ze skrętem tułowia

Stań prosto, stopy rozstaw na szerokość barków, chwytając w dłonie piłkę treningową. Weź głęboki wdech, ugnij ręce, a piłkę przenieś za prawy bark. Wraz z wydechem przesuń piłkę za lewy bark, skręcając jednocześnie tułów i uginając nogi. Następnie wróć do pozycji wyjściowej, powtarzając ćwiczenie 5 razy i wykonując je następnie w drugą stronę.

W sezonie letnim warto ćwiczenia wykonywać na zewnątrz, gdyż w ten sposób dodatkowo dotlenimy nasz organizm. Warto również korzystać z siłowni znajdujących się na powietrzu, z których możemy korzystać całkowicie za darmo.

Takie ćwiczenia warto połączyć z innymi formami aktywności fizycznej takimi jak bieganie, jazda na rowerze i rolkach, czy też gra w piłkę siatkową. Łącząc ze sobą kilka różnych aktywności fizycznych, możemy osiągnąć znacznie lepsze efekty niż wykonując każdego dnia czy też co kilka dni jedno i to samo ćwiczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *