Biotyna na wypadanie włosów

Ostatnia aktualizacja 18 kwietnia 2021

biotyna na włosy

Biotyna na wypadanie włosów jest stosowana ze względu na wspomaganie organizmu w rozkładzie tłuszczów oraz węglowodanów. Organizm potrzebuje tego, aby przekształcić składniki odżywcze w energię potrzebną organizmowi.

Ponadto biotyna bierze udział w budowaniu organizmu, jest potrzebna do wzmocnienia włosów i przeciwdziała ich wypadaniu. Pomaga nadać włosom połysk i blask. Wygląd włosów może wiele powiedzieć o zdrowiu i stylu życia. Jeśli włosy wyglądają na wyczerpane i wypadają to organizm wysyła sygnał SOS i niedopuszczalne jest jego zaniedbanie.

Czym jest biotyna na wypadanie włosów?

Biotyna to potoczna nazwa witaminy B7 (czasami nazywanej witaminą H). Odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowych włosów. Substancja ta dostaje się do organizmu wraz z pożywieniem, ale przy długotrwałej obróbce cieplnej zawartość witamin w żywności jest znacznie zmniejszona. Można przyjmować biotynę w postaci suplementów diety, aby uzupełnić jej niedobór w diecie.

Sprawdź ranking tabletek na wypadanie włosów

Dostateczna podaż witaminy H zapewnia aktywną produkcję czerwonych krwinek i nasycenie mieszków włosowych tlenem przenoszonym przez czerwone krwinki. Z drugiej strony biotyna utrzymuje prawidłowy poziom glukozy we krwi, zapewniając tym samym odpowiednią podaż energii, wzmacniając wzrost włosów.

Ponadto biotyna zmniejsza aktywność gruczołów łojowych, zapobiega występowaniu łojotoku, sprzyja produkcji keratyny głównego składnika włosów, nadając im elastyczność, wytrzymałość i odporność na negatywne wpływy. Ponadto poprawia mikrokrążenie krwi, wzmacniając w ten sposób włosy, które lepiej rosną.

Dlaczego trzeba stosować biotynę w przypadku wypadania włosów?

Biotyna na wypadanie włosów jest z powodzeniem stosowana w celach leczniczych i profilaktycznych. Natomiast keratyna jest bardzo ważnym dla organizmu białkiem, które odpowiada za tworzenie włosów a biotyna poprawia strukturę keratynową.

Według jednego z badań biotyna jest jednym z niezbędnych składników odżywczych dla utrzymania zdrowia, wyglądu, tekstury i siły włosówJest również wykorzystywana w leczeniu wypadania włosów. Biotyna jest jednym z najważniejszych koenzymów w metabolizmie włosów. Jeśli występuje jej niedobór, włosy stają się kruche, matowe i wypadają..

Biotyna bierze udział w różnych procesach w organizmie:

  • Pomaga w syntezie i przyswajaniu niektórych aminokwasów
  • Sprzyja tworzeniu kwasów tłuszczowych, a także glukozy – naturalnego źródła energii dla całego organizmu, w tym mieszków włosowych
  • Uczestniczy w metabolizmie białek, witaminy B12 a także niektórych kwasów organicznych
  • Bierze udział w tworzeniu czerwonych krwinek, które są niezbędne do skutecznego dostarczania tlenu do organizmu

Biotyna jest niezbędna do wzrostu i wzmocnienia włosów. Działa, jako źródło siarki niezbędnej do syntezy cząsteczek kolagenu w organizmie a to z kolei stymuluje wzrost nowych włosów, chroni je przed wypadaniem.

Ponadto uzyskanie wystarczającej ilości biotyny:

  • Normalizuje zaopatrzenie mieszków włosowych i skóry głowy w tlen
  • Wzmacnia strukturę włosów i je uelastycznia
  • Zapobiega wczesnemu starzeniu się włosów i utracie koloru
  • Normalizuje funkcję gruczołów łojowych w skórze
  • Zapobiega występowaniu łojotoku.

Wartość tego związku polega na tym, że działa kompleksowo na organizm, a zwłaszcza na stan włosów. To jedna z najważniejszych substancji, bez której można uzyskać bujnych, pięknych włosów.

Oznaki niedoboru biotyny w organizmie

Eksperci zalecają dzienną dawkę witaminy B7 w ilości 30 mcg do 100 mcg. Taka ilość powinna wystarczyć do utrzymania normalnego funkcjonowania organizmu.

Objawami niedoboru biotyny w organizmie jest:

  • Aktywna utrata włosów
  • Zbyt suche włosy
  • Nadmiernie przetłuszczające się włosy
  • Rozdwajanie końcówek
  • Utrata naturalnego połysku
  • Osłabiony kolor włosów
  • Łuszczenie skóry głowy
  • Wczesne pojawienie się siwizny.

Wypadanie włosów występuje z powodu złego odżywiania mieszków włosowych użytecznymi substancjami.

Korzyści ze stosowania biotyny

Korzyści płynące z biotyny zostały wielokrotnie udowodnione przez naukowców. Substancja ta jest niezbędna do prawidłowego wzrostu i dobrej kondycji włosów. Jej brak wiąże się z osłabieniem i nadmiernym wypadaniem włosów. Działanie tej witaminy na porost włosów jest następujące:

  • Zapobiega powstawaniu łupieżu
  • Poprawia krążenie podskórne, co pozytywnie wpływa na porost włosów
  • Utrzymuje wymagany poziom cukru we krwi, co jest również bardzo ważne w zapobieganiu wypadaniu włosów i normalizacji wyglądu włosów
  • Bierze udział w produkcji keratyny – substancji, dzięki której włosy zyskują elastyczność, zdrowy blask i są chronione przed negatywnymi czynnikami zewnętrznymi.

Ponieważ witamina B7 bierze udział w metabolizmie lipidów, jej niedobór zwiększa produkcję sebum. W efekcie włosy stają się tłuste i osłabione, ich struktura staje się cieńsza. Uzupełnianie poziomu biotyny za pomocą suplementów diety pomaga zapobiegać ryzyku wystąpienia łupieżu, przywracać równowagę olejową skóry.

Gdzie znajdują się źródła biotyny?

Decydując się na przyjmowanie witaminy B7 w jej naturalnej postaci, warto dodać do swojej codziennej diety następujące pokarmy:

  • Wątróbka wołowa i mięso. 85 g gotowej wątróbki wołowej zawiera około 30 mcg użytecznego pierwiastka śladowego, a 85 g kotleta wieprzowego zawiera 4 mcg.
  • Żółtko jaja. Jedno jajko zawiera około 10 mcg biotyny.
  • Drożdże. Na przykład 7 g drożdży piwnych zawiera 1,5-14 μg witaminy B7. To nie przypadek, że domowe maski do włosów na bazie drożdży są tak popularne.
  • Orzechy i nasiona. Najbogatsze w B7 są migdały, orzeszki ziemne, orzechy włoskie, a 50 g prażonych nasion słonecznika zawiera 2,6 mcg. Ponadto orzechy są dla organizmu źródłem innych witamin z grupy B i minerałów.
  • Łosoś. Oprócz tego, że łosoś jest bogaty w kwasy omega, 85 g tej ryby zawiera aż 5 mcg biotyny.
  • Mleko, sery i produkty mleczne. Ser żółty zawiera 0,4 mcg tego pierwiastka śladowego na 30 g, szklanka mleka – 0,3 mcg, a 200 g jogurtu – 0,2 mcg.
  • Warzywa takie jak: pomidory, kalafior, buraki, kukurydza, cebula
  • Owoce: banany, winogrona, arbuzy. Awokado. Zdrowy owoc zawiera ważną witaminę E i około 5 mcg witaminy B7.

Co mówią badania na temat biotyny i wzrostu włosów?

Jednym z głównych powodów popularności biotyny jest to, że pomaga ona we wzroście włosów. Wiele badań potwierdza tę tezę. Niedobór biotyny prowadzi do łamania i wypadania włosów. I można założyć, że prawidłowy stan biotyny sprawi, że włosy będą piękne i ożywione.

Naukowcy odkryli, że kobiety, które przyjmowały suplement biotyny, doświadczyły znacznego wzrostu włosów w obszarach dotkniętych wypadaniem włosów. Miały również niższy wskaźnik wypadania włosów. Były wcześniejsze badania pokazujące podobne wyniki. Można stwierdzić, że dobroczynny wpływ suplementacji biotyną na włosy to fakt naukowy.

Czy biotyna może powodować skutki uboczne?

Bardzo trudno przedawkować biotynę, ponieważ jest rozpuszczalna w wodzie i w przypadku jej nadmiaru zostanie usunięta z organizmu z moczem. Rzadko powoduje skutki uboczne, jest bezpieczna do stosowania. Niepożądanymi skutkami jej przyjmowania mogą być mdłości albo problemy trawienne.

Przeczytaj również:

Rumianek na wypadanie włosów

Polecamy suplementy:

VitaHairMan
Hair Care Panda
Follixin
Profolan

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *