Najlepsze ćwiczenia na pośladki

Ostatnia aktualizacja 8 kwietnia 2021

ćwiczenia na pośladki efekty

Ćwiczeń na pośladki jest bardzo dużo. Pomogą nie tylko w zadbaniu o atrakcyjną sylwetkę, ale też w uzyskaniu dużo lepszego samopoczucia. Są dedykowane kobietom w każdym wieku. Dzięki nim pośladki znacznie się podniosą i staną się jędrniejsze.

Kluczem do sukcesu jest ich regularne powtarzanie oraz maksymalne zaangażowanie w wykonywane ćwiczenia. Należy robić to profesjonalnie, solidnie i z pasją. Efekty przejdą najśmielsze oczekiwania trenujących kobiet.

Trening na pośladki – jakie niesie za sobą korzyści ?

Trening na pośladki jest związany z wieloma innymi zaletami. Działa korzystnie nie tylko na same pośladki, ale również na:

  • spłaszczenie brzucha,
  • wysmuklenie ud.

Nic dziwnego, że panie są nim tak zachwycone. Co najważniejsze takie treningi można bez problemów wykonywać w warunkach domowych, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, aby udać się na nie na siłownię lub do klubu fitness.

Sprawdź również: najlepsze preparaty na cellulit

Dobrym pomysłem jest zaangażowanie trenera personalnego, który podpowie zainteresowanym kobietom, w jaki sposób wykonywać poszczególne ćwiczenia. Technika jest w tym wszystkim najważniejsza.

Trening na pośladki – podstawowe zasady, których nie można zlekceważyć

Realizowanie treningu na pośladki powinno być dobrze przemyślane. Chodzi tutaj o zastosowanie kilku podstawowych zasad, dzięki którym trening będzie efektywny i przyniesie pożądane skutki. Przede wszystkim należy skupić się na tym, aby:

  • ćwiczyć regularnie i intensywnie (minimum 2-3 razy tygodniowo),
  • wolne dni wykorzystywać na regenerację (basen, sauna, rolowanie, odpoczynek),
  • mięśnie po zakończonym treningu mogły się odbudować,
  • trzymać się ściśle ustalonego planu (np. w zakresie ilości serii i powtórzeń).

Istotne jest to, aby w przygotowanym wcześniej planie nie wprowadzać indywidualnych modyfikacji. Zaangażowanie się w wykonywane ćwiczenia sprawi, że każda kobieta poleci ten trening swoim koleżankom i znajomym.

Pomiędzy seriami warto odpoczywać i zapanować nad oddechem. Odpoczynek powinien wynosić około 50-60 sekund. Cała jednostka treningowa powinna zająć maksymalnie kilkadziesiąt minut. Nie należy zapominać o solidnym nawadnianiu.

Trening na pośladki – jakie ćwiczenia warto wykonywać ?

Istnieje kilka podstawowych ćwiczeń, dzięki którym można zadbać o własne pośladki. Warto trenować regularnie i robić to z głową, dzięki czemu efekty będą zauważalne już po kilku tygodniach lub miesiącach. Należy postawić na takie ćwiczenia, jak:

  • wyskoki z przysiadu – do wykonania tego ćwiczenia kobietom potrzebne będą hantle. Panie stają w lekkim rozkroku, tak aby czuć się w pełni swobodnie. Hantle nie powinny być zbyt ciężkie. Ćwiczenie rozpoczyna się od wypchnięcia bioder w tył i zrobieniu przysiadu. Uda muszą znaleźć się w optymalnej pozycji, najlepiej równolegle do podłoża, na którym się ćwiczy. W tej pozycji należy się przez chwilę zatrzymać. Mięśnie będą napięte i poddane intensywnej pracy. Wznawiając ruch należy wyskoczyć w górę (jak najwyżej). Kluczowym aspektem jest bezpieczne lądowanie. Warto zrobić to na ugiętych nogach, aby paniom nie przytrafiła się żadna kontuzja. Zaleca się wykonanie 2-3 serii po około 15 powtórzeń,
  • wykroki boczne – ćwiczenie, które często jest wykonywane przed biegiem. Należy stanąć prosto wraz z lekkimi hantlami trzymanymi po bokach. Ćwiczenie rozpoczyna się od wykonania wykroku w prawo. Lewa noga powinna być wyprostowana w kolanie. W ten sposób rozciąga się własne uda oraz łydki. Później zmienia się nogę na lewą. Warto zrobić minimum 2-3 serie po 15 powtórzeń,
  • unoszenie bioder – potrzebna będzie mata, na której panie kładą się tyłem. Ręce są opuszczone luźno wzdłuż tułowia. Następnie należy przejść do uginania nóg w kolanach. W tym momencie biodra powinny być wypchnięte mocno ku górze. Mięśnie pośladków się napinają. W takiej pozycji należy wytrzymać minimum kilka sekund. Czynność powtarza się 15 razy w 3 seriach,
  • martwy ciąg przy pomocy jednej nogi – należy stanąć prosto i trzymać hantle swoją prawą ręką. Prawa stopa powinna być dynamicznie oderwana od podłoża. Reszta ciała pochyla się do przodu. Warto uważać na swoje bezpieczeństwo i utrzymanie równowagi. Prawą nogą wykonuje się wymach w tył. Należy zrobić 2-3 takie serie po 15 powtórzeń każda. 

Jak widać ćwiczeń na pośladki jest przynajmniej kilka, więc warto wybrać dla siebie te najbardziej uniwersalne i zaangażować się w realizowany trening. Pośladki będą atrakcyjniejsze i panie poczują się w swoim ciele zdecydowanie korzystniej.

ćwiczenia na pośladki

Trening na pośladki – krótkie podsumowanie

Wykonywanie treningu na pośladki jest banalnie proste. Nie trzeba kupować wielu sprzętów oraz akcesoriów, a wszystkie podane wyżej ćwiczenia można wykonywać w domach.

Najlepszym wyborem dla zainteresowanych pań będą wykroki boczne, martwy ciąg przy pomocy jednej nogi, unoszenie bioder oraz wysoki z przysiadu. Przy realizowaniu kolejnych czynności należy skupić się na odpowiedniej technice, więc niekiedy warto skorzystać z usług profesjonalnych trenerów personalnych. Do tego typu treningów potrzebne będą maty czy też hantle, więc należy je najpierw zakupić. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *